FANDOM

Boek der Schaduwen

Het Boek der Schaduwen

Het Boek der Schaduwen is het spreukenboek van de zusjes Halliwell. Het boek bevat vele spreuken en drankjes en bevat informatie over demons.

Something Wicca This Way ComesEdit

Op een stormige nacht, wanneer Phoebe Halliwell terugkeerde naar haar ouderlijke huis, ontdekte zij het Boek de Schaduwen. Ze las de eerste spreuk hardop voor die ervoor zorgde dat de zusjes hun krachten kregen. Het boek lag in een oude, antieke koffer onder een dikke laag stof tussen andere boeken. Het was daar gelegd door de grootmoeder van de zusjes, momenten voor haar dood, zes maanden voor Phoebe het boek vond.

GeschiedenisEdit

Het Boek der Schaduwen werkt gemaakt door de voorouder van de zusjes Halliwell, Melinda Warren. Ze maakte het boek in de 17de eeuw.

UiterlijkEdit

De cover van het boek is bekleed met donker groen leer. Er zijn al vele kleine scheurtjes in het leer en donkere plekken. Deze komen waarschijnlijk van de vele branden die men tijdens de heksenachtervolgingen stichten, maar vooral ook door de ouderdom, want het boek is ondertussen al meer dan 300 jaar oud. Het boek bevat vele oude, perkamenten pagina's die vergeeld zijn. De pagina's bevatten vele teksten, spreuken en tekeningen. De teksten zijn geschreven in mooi kalligrafische geschriften met inkt.

InhoudEdit

  • Lijst van pagina's uit het Boek der Schaduwen

Memorable Pagina'sEdit

De demonische wederhelft van Cole Turner.

Geschreven door de Halliwell zussenEdit

Geschreven door Phoebe Halliwell

Zie ookEdit